به روزترین نوع ازدواج:ازدواج سفید

indexمنظور از ازدواج سفید، زندگی مشترک بدون عقد رسمی با هدف طلاق آسان است .
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛  این روزها افسار خلاقیت در ایجاد فرهنگ جدید در دست غربی‌هاست از پدیده ای که تا چندی پیش درگیر آن بودیم و هستیم یعنی جشن طلاق گرفته تا امروزی ترین فرهنگ وارد شده یعنی ازدواجسفید! منظور از ازدواجسفید، زندگی مشترک زن و مرد بدون ازدواج رسمی است یعنی به گونه ای که زن و مرد بدون جاری شدن خطبه عقد یا صیغه برای زندگی ، زیر یک سقف می روند و مانند زن و شوهر با هم زندگی می کنند به صورت همخانه!

مصطفی فروتن، محقق علوم رفتاری با اشاره به اینکه تمایل به  ازدواج کاهش یافته و شاهد طلاق‌های هیجانی هستیم، طلاق را عامل اصلی بوجود آمدن این نوع روابط دانست و گفت: تعهدات و ارتباطات در ازدواج های سفید مانند ازدواج‌های رسمی است اما ایرانیها دل خوش به این هستند که درگیر کشمکش ها و گرفتاری‌های پس از طلاق مانند مهریه،

دادگاه و… نمی‌شوند در آمریکا نزدیک به اواخر دهه 1990 ، 50 تا 60درصد زوج ها حداقل پیش از ازدواج رسمی مدتی را بدون ازدواج می‌گذرانند این در حالی است که قبل از 1970 زندگی بدون ازدواج رسمی غیر قانونی بوده است.
 در فرانسه نیز این نوع ازدواج ها تنها به خاطر منفعتشان صورت می گیرد و بعد از اینکه نیازشان برطرف شد از هم جدا می شوند در این نوع کشورها این ازدواج به زن قدرت می دهد اما در ایران این ازدواج کاملا به ضرر زن تمام می شود.

3/2 زوج های آمریکایی پیش از ازدواج رسمی مدتی را بدون ازدواج با یکدیگر زندگی می کنند اما در ایران به علت اینکه جامعه‌ای اسلامی است و به هیچ عنوان چنین پدیده‌هایی تعریف نشده و ازدواج‌ها به صورت مخفیانه انجام می شود آماری در این خصوص وجود ندارد.

فروتن نیز درباره کاهش نرخ رشد جمعیت گفت: رشد جمعیت، توسعه و گسترش نیاز به امید دارد. وقتی امیدی در زندگی، رفتار اجتماعی و بهبود زندگی نداریم  حتما چیزی را تولید نمی‌کنیم و چون عالی ترین محصول نوع بشر تولید مثل است به همین جهت نرخ رشد جمعیت کاهش پیدا می کند به دنبال ، آن نرخ  تولید ملی و اجتماعی نیز پایین می آید و وابستگی اجتماعی و اقتصادی افزایش پیدا می کند .ازدواجسفید از ابتدا به طلاق بی دردسر و راحت فکر می کند. پس بهتر بود اینگونه روابط به جای ازدواجسفید، طلاق سفید نام می گرفت.

http://www.akairan.com/havades-akhbar/yjc/a9200544737164102.html

 

Check Also

قانون گریزی

مصطفی فروتن- روانشناس و مدرس دانشگاه- نیز با اشاره به این که در هر جامعه‌ای …