چگونه با حواس پرتی مبارزه کنیم

index1مصطفی فروتن روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص روشهای تقویت تمرکز گفت: به طور کلی هر چیزی که بر روی تمرکز ما تداخل ایجاد کند فقدان تمرکز یا حواس پرتی نامیده می‌شود.
وی افزود: فقدان تمرکز دو دلیل شاخص دارد که یک سری از دلایل بیرونی یا اکسترنال نامیده می‌شود که به متغیرهای بیرون از زندگی ما بر می‌گردد مثل گرما و سرمای هوا که می‌تواند این تغییرات تمرکزی را به بار بیاورد. یک سری دیگر از دلایل، دلایل درونی یا اینترنال هستند. به عنوان مثال ما نسبت به یک موضوعی که از روز قبل و یا دقایقی قبل عصبی هستیم، این عصبانیت می‌تواند تا روزهای بعد ما را تحت‌الشعاع قرار دهد.
این روانشناس تصریح کرد: برای مبارزه با عدم تمرکز چند گام ساده وجود دارد از جمله اینکه در ابتدا باید بدانیم این مسئله‌ای است که ایجاد شده است و منکر آن نشویم ودر واقع هر فردی با کنش داخلی خود برخورد اصولی برای حل مسئله داشته باشد. دیگر اینکه باید دلیل این قضیه را شناسایی کنیم یعنی باید بدانیم دلیل خارجی است یا درونی و متناسب با شناختی که از دلیل پیدا می‌کنیم نسبت به رفع آن اقدام کنیم.
فروتن در پایان خاطر نشان کرد: برای تمرکز هنگام مطالعه نیز فرد در ابتدا باید تکنیک‌های مطالعه را فرا بگیرد و موضوع دیگر اینکه شرایط محیطی زمان مطالعه در نظر گرفته شود و در واقع در فضایی باید به نتیجه برسیم که اساسا این اتفاق بتواند محقق شود.
http://www.yjc.ir/fa/news/4962939/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B3-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

 

Check Also

القاب جرم زا برای فرزندان

قالب اصلی هویت انسان ها در سنین کودکی و نوجوانی تحت تاثیر عوامل مختلف شکل …