نقش ورزش در بهداشت روانی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزشهای همگانی، در این همایش که در سالن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزارشد، دکتر مجدآرا تاکید کرد: اگربخواهیم واقعاً یک حرکتی در راستای پیشگیری از رفتارهای پرخطر انجام دهیم، بایدعاشق بود وکار با نامه و صحبت انجام نمی شود، مگر آنکه به صورت جهادی شروع کنیم.
وی ورزش “برای تونیک” رایک ورزش همگانی دانستکه همه بدون هیچ محدویت جسمی وسنی ودرکنار همدیگر می توانند انجام دهند و افزود: برای گسترش این ورزش باید تمام ارگان ها مانند: آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و… دراین کاردخیل باشند، امکانات و تجهیزات مناسب رابرای گسترش این ورزش فراهم کنیم و ازطریق رسانه ها بتوانیم به مردم آموزش به روز داشته باشیم،  زیرا آموزش رکن اساسی در فرهنگ سازی است.
دکتر مجدآرا ادامه داد: هرکس مثلث تندرستی را که عبارت است از اراده وانگیزه، استمراردرورزش و تجهیزات وامکانات نوین را داشته باشد، زندگی توام باسلامتی خواهد داشت.
این همایش در پانل های مختلف شامل نقش ورزش “برای تونیک” در کاهش ایدز، نقش ورزش “برای تونیک”  در پیشگیری از اعتیاد و اجرای عملی ورزش “برای تونیک” انجام شد و درجریان آن، اساتید “برای تونیک” در زمینه های مختلف صحبت کردند.
دکتر مسعود عرب لو تاکید کرد: ورزش “برای تونیک” می تواند باعث افزایش شاخص های سلامت روانی، اجتماعی و معنوی شود. این ورزش باید در جامعه گسترش پیدا کند، به خصوص برای جوانان که این امر می تواند از طریق دانشگاه ها صورت پذیرد.
رئیس انجمن “برای تونیک” هم گفت: 45 سال از عمرم را برای لبخند و شادی تمامی افراد صرف کردم تا “برای تونیک” ابداع شود و همه افراد با هرشرایط و سلیقه ای بتواند در کنارهمدیگر بدون محدویت سنی و جسمی ورزش کنند.
یاسمن مؤیدی افزود: این ورزش می تواند باعث کارآفرینی برای افراد باشد که البته جزو مشاغل در سازمان فنی حرفه ای نیز به ثبت رسیده است. “برای تونیک” می تواند باعث پیشگیری از رفتارهای پرخطراز قبیل: اعتیاد، ایدز، خشونت، افسردگی و اضافه وزن باشد، یک ورزش ایرانی که می تواند توانمندی ایرانیان را به تمام دنیا نشان دهد.
دکترملک افضلی هم در این همایش گفت: این ورزش دارای چندرویکرد است. اولاً همه در کنارهم با هر شرایط جسمی می توانند ورزش کنند. ثانیاً این ورزش می تواند در سلامت اجتماعی تاثیر گذار باشد. ثالثاً چون یک ورزش گروهی است و تمام اقشار جامعه درکنار هم هستند، همه خودراهمسان می دانند و علاوه بر اینکه تبادل اطلاعات می شود، باعث بالارفتن اعتمادبه نفس و شادی بیشتر خواهد شد.
دکتر درودی دیگر سخنران همایش از مطالعات انجام شده درزمینه ورزش های هوازی به خصوص “برای تونیک” برای مبتلایان به ایدز گفت که باعث بالابردن سطح گلبول های قرمز دراین افرادمی شود تا این بیماران بتوانند به سلامتی روحی وجسمی برسند.
دکتر فیاضی هم تاکید کرد: درایران مبتلایان خانم به ایدز بیشتر ازآقایان است و ورزش “برای تونیک” باعث ازبین بردن بیمارهایی مانند: ایدز،اعتیاد، افسردگی، استرس و… می شود و شادی، آرامش، مثبت اندیشی، بالابردن کیفیت زندگی، افزایش و بهبود آمادگی جسمانی وسلامت روحی واجتماعی را به ارمغان می آورد.
در ادامه همایش، دکترفروتن صحبت هایش را با این سؤال شروع کرد که چه کسی مسئول است؟ راهکارهایی راعنوان کرد که عبارت بودند از: برقراری ارتباط مؤثر، رویکرد حل مسئله ،ایجادفضاهایی برای شنیدن و شنیده شدن، یاری رسانی، توجه به ارزشها، واکنش های منطقی محور نه افراط و تفریط، نشاط ، یک تصویرمستحکم و قابل تکیه و کنترل و مدیریت که این راهکارها ازحروف ب، ر، ا، ی، ت، و، ن، ی، ک، گرفته شده بود که با درکنار هم قرار دادن آن ها، ورزش “برای تونیک” را تداعی می کرد.
همایش بااجرای ورزش “برای تونیک” توسط یاسمن مؤیدی و جمعی از مربیان و مدرسین این رشته به پایان رسید.
http://www.isfaf.com/fa/news/nl23e57/اخبار-انجمنها.html#!/fa/news/nt9922239/دکتر-مجدآرا:-ورزش–quot;برای-تونیک-quot;-باعث-نشاط،-شادی-و-طول-عمرمی-شود.html

 

Check Also

نقاط کور فرزند پروری

الگوهای فرزند پروری با توجه به زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی هر کشور تعیین می …