پيشنهاديك روانشناس درموردگواهينامه ازدواج

فروتن با پیشنهاد این موضوع که باید پیش از ازدواج کلاس هایی را برای جوانان و خانواده ها برگزار کرد و در صورتی که فرد بتواند شرایط لازم را به دست آورد اقدام به ازدواج کند گفت: چطور است برای یک رانندگی ساده فرد تا 18 سالش نشود و تمام مراحل آموزش رانندگی را نگذراند به وی اجازه حضور در سطح شهر با خود رو را نمی دهند بعد برای موضوع مهمی چون ازدواج فرد هیچ آموزشی نمی بیند و تنها به خاطر رسیدن به سنی خاص جامعه به او مجوز متاهل شدن را می دهد.
ندای انقلاب : 778157_5q73Tmgtمصطفی فروتن با اشاره به اینکه خشونت خانوادگی یکی از عام ترین انواع خشونت است که انسان از بدو زندگی با آن رو به رو می شود بیان داشت: موضوع خشونت در خانواده موضوعی نیست که هم اکنون شروع شده باشد و یا فقط در کشور ما وجود داشته باشد بلکه این موضوع با توجه به شرایط رنگ عوض می کند و با فاکتورهای مختلفی شیوه ای جدید به خود می گیرد.

وی ادامه داد: وقتی فردی در یک خانواده اقدام به اعمال خشونت آمیز می کند این موضوع به اثبات می رسد که شاخص ها و الگوهای فرزند پروری ما با مشکل رو به رو بوده است و ما عملا وارثان تربیتی بوده ایم که در آن تقصیری نداریم. متاسفانه هم اکنون بسیاری از والدین با مهارت پرورش فرزندان آشنا نیستند و فرزندان را با روش های نامناسب تربیت می کنند که همین موضوع می تواند زمینه ساز خشونت در فرد باشد.

این روانشناس با اشاره به اینکه ما از فقدان آموزش های مدنی رنج می بریم گفت: هم اکنون نه تنها در کشور ما بلکه در سطح کل جهان آموزش های لازم به افراد در طول دوران تحصیل داده نمی شود و آموزش سبک زندگی عملا به انزوا کشیده شده است. متاسفانه باید گفت که آموزش و پرورش ما در این زمینه کار چندانی را به انجام نرسانده و آموزش های مدنی مغفول مانده اند.

فروتن خاطر نشان کرد: بر اساس قوانین اجتماعی مرد یا پدر نوعی حاکمیت را نسبت به دیگر اعضای خانواده دارد که بر اساس همین موضوع همیشه نگاهی از بالا به تمامی قضایا دارد لذا وقتی برخی از مردها نمی توانند از این قدرت حاکمیتی خود استفاده کنند دست به استفاده از زور و برخوردهای فیزیکی می زنند. اما در کنار این مطلب این موضوع را نیز باید بیان کرد که با تغییراتی که دنیای صنعتی ایجاد کرده تنها زنان نیستند که تحت فشار و خشونت مردان قرار می گیرند بلکه زنانی نیز هستند که خشونت هایی چند وجهی را علیه مردان خود دارند.

وی با بیان اینکه اعتیاد به مخدرهای صنعتی  و آمفیتامین ها یکی از مهمترین علل خشونت در خانواده ها محسوب می گردد بیان داشت: قبلا کسی که معتاد بود با ظاهری رنجیده، خمیده و خمار شناخته می شد اما هم اکنون مواد مخدر صنعتی افراد را به سمت هیجان و خشونت سوق می دهد که گاها ما شاهد هستیم استفاده از این مواد در سطح خانواده منجر به قتل نیز شده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه خشونت حتی می تواند در بین افراد تحصیل کرده، فرهیخته و هنرمند نیز وجود داشته باشد اذعان داشت: این روزها ما در خانواده ها شاهد خشونت روانی هستیم. برای مثال افراد تحصیل کرده شاید دست به روی همسر خود بلند نکنند اما با برخی از حرف ها و سخنان کاری می کنند که تاثیری چند صد برابر آن ضربات را دارد. باید گفت که همین خشونت روانی یکی از مهمترین عوامل متلاشی شدن خانواده ها به حساب می آید.

وی با پیشنهاد این موضوع که باید پیش از ازدواج کلاس هایی را برای جوانان و خانواده ها برگزار کرد و در صورتی که فرد بتواند شرایط لازم را به دست آورد اقدام به ازدواج کند گفت: چطور است برای یک رانندگی ساده فرد تا 18 سالش نشود و تمام مراحل آموزش رانندگی را نگذراند به وی اجازه حضور در سطح شهر با خود رو را نمی دهند بعد برای موضوع مهمی چون ازدواج فرد هیچ آموزشی نمی بیند و تنها به خاطر رسیدن به سنی خاص جامعه به او مجوز متاهل شدن را می دهد.

http://www.fardanews.com/fa/news/314443/%D9%BE%D9%8A%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%D9%8A%D9%83-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%D9%8A%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC

Check Also

چشم و هم چشمی عامل ۳۰ درصد طلاق‌های کشور

مهم‌ترین کاری که خانواده‌ها باید در سال جدید انجام دهند، دور ریختن کینه‌ها و از …