وقتی کودکی به اجبار حلقه به دست می‌کند!

index1به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پیوندی است که طی احکام یار سومی خاص بین زن و مرد در مذهب و کشورهای مختلف برقرار می‌شود تا به تشکیل خانواده منجر شود و می‌تواند منجر به زایش فرزند شود.

سن قانونی ازدواج در ایران برای دختران 13 سال و برای پسران 15 سال است. گفتنی است آمارها و شاخص‌های متعددی از موفق تر بودن ازدواج‌های 20 تا 24 سال خبر می‌دهد.

مصطفی فروتن، محقق علوم رفتاری در رابطه با ازدواج در سن پایین می‌گوید: بیشتر این ازدواج‌های زودهنگام در دیواره‌های مرزی کشور اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: دختران کم سن و سال که خود خواستار ازدواج‌اند تمایل دارد با افرادی که 5/2 برابر سن خود را دارند ازدواج کنند.از پیامدهای ازدواج زود می‌توان، افزایش بی سوادی و کم سوادی بین زنان، چند زنی، فرار از خانه و حتی همسر کشی اشاره کرد.

فروتن عنوان کرد: گروهی از مردان به دلیل تمکن مالی به سراغ دختران کم سن و سال که در خانواده ضعیف هستند می‌روند و پس از ازدواج با این دختران هر دو طرف احساس برد می‌کنند.
باید دانست در ایران محدودیت سنی برای ازدواج وجود ندارد و آمارهای سال 89 به بیش از 40 هزار ازدواج ثبتی کودک زیر 15 سال اشاره دارد.

سبک و نوع ازدواج در کشورما جای کار فراوان دارد و درست است که به ازدواج ترغیب می‌شویم اما ازدواج زیر 15 سال اصلاً مناسب نیست.

 

Check Also

بزهکاری خانوادگی

داستان بزهکاری های خانوادگی چیزی نیست که امروزه به وجود آمده باشد. تاریخچه بزه های …