وقتی کودکی به اجبار حلقه به دست می‌کند!

index1به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پیوندی است که طی احکام یار سومی خاص بین زن و مرد در مذهب و کشورهای مختلف برقرار می‌شود تا به تشکیل خانواده منجر شود و می‌تواند منجر به زایش فرزند شود.

سن قانونی ازدواج در ایران برای دختران 13 سال و برای پسران 15 سال است. گفتنی است آمارها و شاخص‌های متعددی از موفق تر بودن ازدواج‌های 20 تا 24 سال خبر می‌دهد.

مصطفی فروتن، محقق علوم رفتاری در رابطه با ازدواج در سن پایین می‌گوید: بیشتر این ازدواج‌های زودهنگام در دیواره‌های مرزی کشور اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: دختران کم سن و سال که خود خواستار ازدواج‌اند تمایل دارد با افرادی که 5/2 برابر سن خود را دارند ازدواج کنند.از پیامدهای ازدواج زود می‌توان، افزایش بی سوادی و کم سوادی بین زنان، چند زنی، فرار از خانه و حتی همسر کشی اشاره کرد.

فروتن عنوان کرد: گروهی از مردان به دلیل تمکن مالی به سراغ دختران کم سن و سال که در خانواده ضعیف هستند می‌روند و پس از ازدواج با این دختران هر دو طرف احساس برد می‌کنند.
باید دانست در ایران محدودیت سنی برای ازدواج وجود ندارد و آمارهای سال 89 به بیش از 40 هزار ازدواج ثبتی کودک زیر 15 سال اشاره دارد.

سبک و نوع ازدواج در کشورما جای کار فراوان دارد و درست است که به ازدواج ترغیب می‌شویم اما ازدواج زیر 15 سال اصلاً مناسب نیست.

 

Check Also

اعتیاد، فقیر و غنی و بی سواد و تحصیلکرده نمی شناسد

آسیب شناسی حوادث ناشی از مصرف موادمخدر موضوعی است که به طور قطع باید مورد …