شبکه‌ اجتماعی جذاب، کنترل شده و ایمن طراحی کنیم

417divorce31یک پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه قطعا با فیلترینگ نمی‌توان جلوی روی آوردن به پدیده‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی را گرفت، گفت: باید شبکه‌های اجتماعی مجازی جذاب، کنترل شده و ایمن در داخل طراحی کنیم.
ایسنا– مصطفی فروتن ارتباط در شبکه‌های اجتماعی مجازی را یکی از انواع ارتباطات گسترده در جهان دانست و گفت: هر پدیده‌ای پیامدهای خاصی نیز به همراه دارد و نباید همگان به صورت کلی به پدیده شبکه‌های اجتماعی مجازی بدبینانه باشند.
وی ارتقای سطح علمی و اطلاعات، گسترش تعاملات اجتماعی و صرفه‌جویی در زمان را از فواید شبکه‌های اجتماعی مجازی دانست و در مورد پیامدهای منفی و مضرات این شبکه‌ها گفت: ترویج دروغ و امکان معرفی خود به هر شکلی و تزریق افکار خاص به استفاده کنندگان که سبب می‌شود مخاطبان دچار خواب‌رفتگی روانی شوند و بدون آنالیز مطالب از آنها استفاده کنند از جمله پیامدهای منفی استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی است.
 فروتن درباره آسیب‌های اجتماعی و فردی که استفاده کنندگان از شبکه‌های اجتماعی را تهدید می‌کند گفت: اختلال شخصیت به عنوان یک بیماری روانی و جابه‌جایی ماهیت به این معنی که فرد شخصیت خود را نمی‌پذیرد و خود را شخص دیگری معرفی می‌کند می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی و فردی این پدیده باشد.
این آسیب‌شناس اجتماعی اطلاع‌رسانی جامع برای شناسایی پدیده‌هایی نوظهور را وظیفه اصلی برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران جامعه دانست.
این پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی گفت: استفاده‌کنندگان باید تحقیقاتی داشته باشند تا با اهداف موسسان آشنا شوند، خانواده‌ها باید با جوانان و نوجوانان هم‌گام بوده و بر آنها نظارت داشته باشند، استفاده‌کنندگان باید در انتخاب دوستان در شبکه‌های مجازی اجتماعی دقت کنند و افراد در بارگذاری اطلاعات شخصی خود بسیار محتاط باشند.
خبرگزاری ایسنا